Casper & Kristian i Renault Clio R3T
Casper er 1. kører i teamets nyeste satsning
Til 2022 sæsonen valgte Casper at hente en Renault Clio R3T hjem.
Bilen er en turboladet 4-cylindret motor på 1.6 liter med hele 242 hestekræfter og et drejningsmoment på 480 Newtonmeter kombineret med en 6-trins sekventiel gearkasse at gøre godt med. Det er en bil bygget til rally. Med justerbar undervogn, store skivebremser for og bag og en egenvægt på kun 1080 kilo, stiller Casper og Kristian i en bil med en vægteffekt på kun 4,4 kilo pr. hestekraft.
Kristian Birk er 2. Kører for Casper i Clio'en.
I 2010 startede Casper, som er John’s yngste søn med at køre gokart, mest for sjov, og alligevel ikke. Casper har aldrig startet op på noget uden at han ville være perfekt til det og den absolutte bedste. Dette gælder uanset om det var til gymnastik efter skoletid, håndbold, gokart eller nu rally.
Efter 1½ sæson i gokart, så blev han enig med sin storebror Chris om at de to skulle køre rally sammen. Chris ville efter 5 år i jordbanesporten videre til rally, og han havde brug for en 2. Kører. Gokarten blev solgt, og en ny tid i motorsporten begyndte. Drengene blev tilknyttet Slagelse Autosports talentudviklingsprogram, hvor de efter den første sæson med utroligt mange problemer med bilen alligevel blev kåret til Årets Rallytalenter. Nok ikke for resultaterne, men nok mest for deres fightervilje. For uanset hvor mange problemer bilen voldte dem, så kæmpede de videre, og de gange bilen holdt til mål var de suveræne, og ikke kun i deres klasse, men også i det generelle klassement.
Efter denne sæson var Casper blevet så tændt på rallysporten, at han investerede i en brugt Renault Clio RS, som fra fabrikken var bygget som racerbil. Den første sæson, som han kørte sammen med kæresten Celine, var det klubrally og rallysprint der blev kørt for at opgradere licensen. De to kørte rigtig mange og flotte resultater hjem. 2014 blev så året hvor der skulle satses på minirally, og her viste Casper igen, at han er en, man skal regne med. Desværre bød den første sæson på et par afkørsler med store materielle skader, så der blev ikke kørt de løb, der var planlagt. I 2015 fik Casper en ny 2. kører, Michael Schnor, som har mange års erfaring i sporten og ville kunne hjælpe Casper med at få styr på Clioen, så det talent Casper har, kunne omsættes til resultater. Denne satsning gav pote, for både i 2015 og 2016 hjemkørte de en bronze medalje i DASU mesterskabet i minirally, samt flere flotte enkeltløbspræstationer.
Til sæsonen 2017 valgte Casper at sælge Clioen, da den motormæssigt ikke kunne hænge på i klassen mere, og Casper drømte om at skifte til en fabriksbygget Twingo R2. Pludselig midt i 2018 lykkedes det Casper at få fingre i en meget potent Renault Twingo R2 som er bygget efter FIAs reglement. Resten af 2018 blev brugt til at teste bilen af, lære den at kende og ellers få den sat op som Casper gerne vil have den skal køre. 2019 bliver så året hvor der skal satses på DM, og målsætningen er klar. Kun et topresultat er tilfredsstillende.
Bilen er bygget af Renault Sport, og er en R2 bil
Bilen blev hentet i Italien midt i 2018, og er en Renault Twingo R2. R2 klassen er en rigtig spændende klasse med mange unge talenter. Klassen er en FIA klasse, dvs, at bilerne er opbygget efter samme reglement, og er meget identiske med hensyn til motor effekt, undervogn, køreegenskaber osv. Bilen har en 1600 ccm motor med 205 hk, sekventiel gearkasse, öhlin undervogn osv, en rigtig lille køre maskine. Bilen blev solgt i 2021.